Monday, October 18, 2010

Melukut Di Tepi Gantang

Telah kusingkirkan semua
Yang dulunya pernah bertakhta
Segalanya keranamu
Hanya untuk bersamamu
Tapi kau sentiasa mencurigaiku
Selalu berprasangka buruk terhadapku

Aku bangga dengan pencapaianmu
Sentiasa memandang tinggi akan dirimu
Sesungguhnya aku sendiri tidak mampu
Untuk menjadi sepertimu

Namun,
Kerana tingginya kedudukan
Kau memandang rendah
Semua yang di bawah
Apa yang dibuat semuanya salah

Kritiklah aku salahkan diriku
Kalau itu menyenangkan hatimu
Cuma kadangkala terguris rasa
Hamburan kata-kata sesedap rasa
Adakalanya menusuk jiwa

Aku tiada daya untuk berkata
Hilang rasa untuk berbicara
Tak mampu lagi untuk ketawa

Aku akui segala kelemahan
Aku insan serba kekurangan
Bagai melukut di tepi gantang
Ada, tak menambah
Tiada pun tidak berkurangan.

1 comment:

  1. menari-nari si burung kenari,
    hinggap di atas pohon pinang,
    usah cik adik bersedih ati,
    barang yang lepas usah di kenang..

    ReplyDelete