Tuesday, October 5, 2010

Suatu Ketika

Tika itu,
Sebenarnya aku dalam kesulitan
Berbagai cabaran menanti di hadapan

Pemergiannya meninggalkan kesan
Terasa benar aku kehilangan
Di saat aku masih memerlukan
Tiada lagi tempat rujukan

Menggantikan tempatnya
Aku terasa bimbang
Berbagai persoalan , bermain di fikiran
Rasanya aku tidak berkebolehan
Tidak layak mengisi kekosongan

Tidak pasti apa yang harus ku lakukan
Tidak tahu dari mana akan ku mulakan
Bolehkah aku memikul amanah
Mampukah aku menunaikan tanggungjawab

Di sini,
Aku keseorangan
Berjuang bersendirian
Tidak ku temui teman seiringan
Hatiku resah, semangatku lemah

Dalam kekalutan…
Engkau hadir mengisi jawatan
Mulanya langsung tiada perubahan
Adanya engkau tidak memberi kesan

Tiba suatu ketika,
Aku nampak kesungguhanmu
Aku lihat kegigihanmu
Kata-katamu engkau buktikan
Bersama-sama kita realisasikan impian
Hasratku kini menjadi kenyataan

Tika ini,
Aku mempercayaimu
Tidak lagi ku pandang ringan
Idea-idea yang kau lontarkan
Rupa-rupanya kita sealiran
Sebenarnya, ada persamaan
Melihat organisasi menuju kecemerlangan

Aku menghargai
Segala bantuan dan sokongan
Aku berterima kasih
Kerana mengembalikan kekuatan
Dan semangatku yang hampir hilang....

No comments:

Post a Comment